Nico 21 filmik widzialem u szfagra bezposrednio z kamerki,ale nie wiem kiedy zmontuja i zapodadza na stronke OCP!!! :wink:
Co mnie trochę drażni w moim nowym aucie...
Zwiń
X
-
Co mnie trochę drażni w moim nowym aucie...
Witam.
Jestem całkiem świerzym użytkownikiem Octavii Tour TDI 110KM.
Chciałbym w tym miejscu podzielić się z Wami pierwszymi uwagami - dla
odmiany lekko krytycznymi gdyż tak w ogóle to samochód jest wspaniały!
Poprzednio byłem użytkownikiem Renault Megane 1.4 16V 99' LPG
Drobne mankamenty które jednak drażnią:
- dość topornie zamykające się i otwierające drzwi - chyba ciut zbyt mocno
trzeba nimi trzasnąć - często muszę to robić na dwa razy (w Megance szło to
lżej);
- brak lampki sufitowej z tyłu (drobnostka ale być chyba powinna...) -
często z tyłu wożę dziecko (a już niedługo dwójkę ;-)
- dość duży , jak dla mnie , skok pedału sprzęgła - wymaga przyzwyczajenia
jak wszystko ale...
- niezbyt miał w dotyku kierownica - tu Czesi wyraźnie oszczędzili (nie
brałem pakietu skórzanego)
- dźwignia zmainy biegów - j.w. - słaby, nieprzyjemny materiał - szarzyzna;
- no i na koniec najlepsze - BRAK WYCIERACZKI TYLNEJ SZYBY... przez moment
myślałem ,że to błąd montażu ! Niestety - tak ma być (w tym modelu -
np.kombi ma...) Dla mnie absurd ! Urządzonko małe ale jak cieszy, zwłaszcza
rano , w deszczu po lekkim śniegu itp... Ewidentne przeoczenie.
To chyba na tyle - jak widać drobnostki ale przejechałem dopiero...1100km
(sic). Można by powiedzieć - obyś chłopie miał tylko takie problemy ,ale
korciło mnie aby podzielić się uwagami z innymi użytkownikami - czy macie
(mieliście) podobne uwagi. Może inne? Chętnie wymienię sie doświadczeniami.
Na marginesie chciałbym dodać , że silnik to jest po prostu REWELACJA !!!
Ciągnie jak diabli , mało pali - prawdziwa radocha na drodze !
Pozdrawiam wszystkich użytkowników Skody (zwłaszcza Octavii) i życzę
wszystkiego najlepszego w nowym roku.
Szerokiej drogi !Wałcz - Poznań -Wrocław - miasta partnerskie :-)
-
-
dość topornie zamykające się i otwierające drzwi - chyba ciut zbyt mocno
trzeba nimi trzasnąć - często muszę to robić na dwa razy (w Megance szło to
lżej);
- brak lampki sufitowej z tyłu (drobnostka ale być chyba powinna...) -
często z tyłu wożę dziecko (a już niedługo dwójkę
- no i na koniec najlepsze - BRAK WYCIERACZKI TYLNEJ SZYBY... przez moment
myślałem ,że to błąd montażu ! Niestety - tak ma być (w tym modelu -
np.kombi ma...) Dla mnie absurd ! Urządzonko małe ale jak cieszy, zwłaszcza
rano , w deszczu po lekkim śniegu itp... Ewidentne przeoczenie.
Pozdrawiam i życzę miłego użytkowaniaByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
1. Drzwisie lekka zamykają, ja osobiście nie mam problemów
2. Z lampka to sie zgodzę ciemno jak w du x x x
3. sprzegło to kwestia przyzwyczajenie
4. Kierownica jest OK
5. zmień na gałkę od RS-a
6. w wersi ELEGANCE była wycieraczka tylniej szyby
Ogólnie skoda to fajne autko152 KM/342,8 Nm
ARL, FMIC, dostroił Masters Tuning
Komentarz
-
-
Re: Co mnie trochę drażni w moim nowym aucie...
Zamieszczone przez Nastar- dość topornie zamykające się i otwierające drzwi - chyba ciut zbyt mocno
trzeba nimi trzasnąć - często muszę to robić na dwa razy (w Megance szło to
lżej);
Zamieszczone przez Nastar- brak lampki sufitowej z tyłu (drobnostka ale być chyba powinna...) -
często z tyłu wożę dziecko (a już niedługo dwójkę ;-)
Zamieszczone przez Nastar- dość duży , jak dla mnie , skok pedału sprzęgła - wymaga przyzwyczajenia
jak wszystko ale...
Zamieszczone przez Nastar- niezbyt miał w dotyku kierownica - ....
- dźwignia zmainy biegów...
Zamieszczone przez Nastar- no i na koniec najlepsze - BRAK WYCIERACZKI TYLNEJ SZYBY
Szerokiej drogi !
Komentarz
-
-
u mnie drzwi elegancko się zamykają a moja octa ma juz 4 latka miałem drobny problem z jednymi ciężko chodziły ale już jest ok wystarczy przesmarować. hmm problem lamki to chyba żaden problem troche pomysłowości i jakąś lampeczke się zrobi właśnie nad tym pracuje jak skończe to wrzuce jakieś foty. Wycieraczke tylnią można mieć tyle że za dopłatą. a pakiet skórzanay może trzeba było soie odżałować ja mam i super przyjemne w dotyku niewiem jak normalna kierownica bo nigdy nietrzymałem. Nic dziwnego jezdziłeś benzyną diselkiem sie troche inaczej jezdzi (chodzi o sprzęgło biegi)
Komentarz
-
-
I ja sie wypowiem, otóż jeżdżę octavka 1.4 16V już 3 lata i jestem bardzo zadowolony. Mimo, że skrytykowaliście ten sinik w innym temacie, to uważam go za bardzo dobry. Może nie przyspiesza jak byście chcieli (jak się dobrze kręci to śmiga bez zarzutu), ale mnie wystarcza spokojnie a i tak 170 km/h (sprawdzałem na autostradzie) osiąga ez problemów a dawcą nerek nie koniecznie chciałbym zostać zwłaszcza na naszych dziurawych drogach. Co do uwag Nastara, to:
- drzwi u mnie zamykają się lekko i bez problemów,
- lampka sufitowa z tyłu faktycznie by sie przydała, ale dla chcącego nic trudnego,
- skok sprzęgła jest jak dla mnie ok., przynajmniej łapie precyzyjnie,
- kierownica według mnie jest super wyprofilowana i wygodnie się nią kręci, momo że nie mam skóry to i tak przyjemna jest w dotyku (poszukuję obecnie jakiegoś dobrego obszycia skórzanego tylko ze względów estetycznych),
- gałka lewarka jest faktycznie z lipnego materiału i chciałem ją zmienić na skórzana od wersji elegance, ale do wersji silnika 1.4 16V nie pasują standardowe (średnica ok. 1.4 mm), bo ma srednicę lewarka ok. 2cm. Jest problem ze znalezieniem zamiennika do mojej wersji, jak do tej pory tylko w www.sliz.biz powiedzieli mi że powinna podejść od luksusowego wariantu seata leona,
- no i wycieraczka tylnej szyby: nie była na wyposazeniu nawet w wersji elegance, ja dokupiłem ją dodatkowo za 500 PLN i jest to nad wyraz przydatna sprawa Poza tym mam wyjątkowe auto, bo niewiele osób decyduje się na zakup wycieraczki do hatchbackaNieustanny banan na twarzy...
Komentarz
-
-
Dodam od siebie...
...co w moim aucie jak na razie mnie nie zachwyciło:
1. Sprzęgło - haczył wsteczny, a 1 kilkakrotnie nie dawało się zapiąć wcale. Po regulacji jest o niebo lepiej, ale wciąż bym bardzo chciał, aby wsteczny i 1 zapinały się z takim fantastycznym "kliknięciem", jak pozostałe biegi.
2. Plastiki foteli przednich - nie wiem, jak u Was, ale mój jest już porysowany. Rzecz w tym, że ten plastik jest na tyle masywny, że wsiadając do auta przy nieodsuniętym bardzo daleko przednim fotelu, pierwsza rzecz, w jaką trafia noga, to jest właśnie ten plastik. W efekcie się to niestety rysuje...
3. Kierownica, pomimo pakietu skórzanego, jest jak dla mnie po pierwsze za cienka (ale to może być kwestia przyzwyczajenia, wszak w escorcie była wyraźnie grubsza), przez co nie leży najlepiej w dłoniach, a po drugie - jest niestety za twarda.
4. Ta płyta, z której są porobione zamknięcia schowków w bagażniku oraz przykrycie wnęki koła zapasowego jest taka sobie. U mnie lekko się to wichruje, co powoduje, że z jednej strony aby zamknąć schowek trzeba użyć nieco momentu, a dwa, same narożniki tej płyty nakrywającej wnękę koła lekko odwinęły się ku górze, co powoduje, że podłoga bagażnika jest minimalnie nierówna. Zaletą jest na pewno to, że nie jest plastikowa i ten materiał, z którego jest zrobiona, zdaje się być nadającym na schrony wojskowe z racji wytrzymałości. Ale znowu przywołam escorta - tam wnękę koła zamykała po prostu klapa wykonana z profilowanej blachy, było to sztywne, precyzyjnie się zamykało, a przede wszystkim nie sprawiało wrażenia jakiejś takiej trochę prowizorki oklejonej wykładziną...
5. Pewnie popełnię herezję , ale u mnie na dłuższej trasie pojawia się ból kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Fakt, że mój kręgosłup nie należy do czołówki, ale fakt pozostaje faktem. Regulacja lędźwiowa fotela nie do końca pomaga, bo ja bym bardzo pragnął, aby wygięcie fotela w odcinku lędźwiowym było o wiele większe, niż to maksymalne, jakie jestem teraz w stanie ustawić. W efekcie, pomimo regulacji odcinka lędźwiowego, kręgosłup i tak nie opiera się całą powierzchnią na fotelu, stąd wspomniany ból. Być może jest to kwestia ustawienia fotela (wysokość, kąt pochylenia oparcia, odległość od kierownicy), ale ja wciąż poszukuję ustawienia dającego większy komfort...
6. Ochrona pieszego wymaga, aby wycieraczki były schowane pod maską i ja to rozumiem. To nie ułatwia jednak choćby przetarcia gum wycieraczek, a szukanie za każdym razem ustawienia serwisowego nie jest najwygodniejsze...
To wszystko. Reszta to same zalety, długo by wymieniać :diabelski_usmiech Poleciłbym to auto w ciemno każdemu. Mnie samemu nadal towarzyszy uśmiech na twarzy, ilekroć do niego wsiadamSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
luke997
w Octavi II gdzie sa podwojne uszczelki i trzeba trzasnac duzo mocniej niz w poprzedniej, ale z milym dla ucha dzwiekiem to sie dzieje
Nie wiem jak u innych uzyszkodnikow OII, ale u mnie sztuka polega na tym, aby podczas zamykania reke oderwac od drzwi dopiero po zamknieciu - w ten sposob drzwi zamykaja sie bardzo lekko.
Pozdrawiam!
Komentarz
-
Gość
Zależy wszystko z jakiego auta się przesiada na takową skodzinę.
Jak ktos miał wcześniej poldka, malucha lub inny przedpotopowo konstrukcyjny samochód, do może sie wydawać że Octawia to kosmos, gorzej jest w druga stronę.
Komentarz
-
co mnie najbardziej drażni w mojej octave to stanowczo słabe trzymanie boczne w fotelach.
Miałem wczesniej golfika (MATCH) no i to były foteliki aż nie chciało się wychodzić z samochodu, poza tym mechanizm regulacji fotela góra dół w moim przypadku musi byc max dół natomiast moja żona max góra, w golfie III było to rozwiązane pociągnięciem dźwigni i wybuierasz góra czy dół a tutaj wiosłowanie :twisted:była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
- dość topornie zamykające się i otwierające drzwi - chyba ciut zbyt mocno
trzeba nimi trzasnąć - często muszę to robić na dwa razy (w Megance szło to
lżej);O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BondZależy wszystko z jakiego auta się przesiada na takową skodzinę.
Jak ktos miał wcześniej poldka, malucha lub inny przedpotopowo konstrukcyjny samochód, do może sie wydawać że Octawia to kosmos, gorzej jest w druga stronę.
Jedynie brakuje mi 4x4 , wyzszego przeswitu pod autem i podgrzewanych siedzen ,no i moze troche climatronika(mam manual,ale grunt ze i tak chlodzi :wink: ).
Co mi sie u mnie w occie nie podoba to glownie z poczatku zbyt miekie zawieszenie ,ale z czasem sie przyzwyczailem do niego(po zluzyciu amorkow wymienimy na twardsze).
Wycieraczki tez mi brakowalo z poczatku jak ja kupilem ,ale wyprofilowanie tylu jest takie ze w sumie jest ona zbedna :wink:
Za miekki lakier ,odpryskow tyle mam na occie ze w starym aucie tego po 10 latach nie bylo :?
Trzeszczenia tapicerki ,ale do tego juz przywyklem i mam radio wiec juz nie slysze tego :wink:
Czy kupil bym occte jeszcze raz ?,odp. bez wahania tylko moze bym gdzie indziej serwisowal lub naprawail (bo serwis jest najwiekszy mankament skody).
[ Dodano: Wto 03 Sty, 06 18:52 ]
Co do drzwi to moje troche przytyly ,wiec teraz zamykaja sie jak w aucie wyzszej klasy :wink:
Komentarz
-
-
A ja nie narzekam. Kupiłem Octavie I na zasadzie: "widziały gały co brały". To co mi sie nie podobało to zmieniłem, np gałka zmiany biegów od Superba i już. Jeżdżę autami VW od 10 lat, pierwsze 5 lat po kilkaset km codziennie ("REP" :wink: ) teraz duuużo mniej, więc mój wybór był bardzo świadomy. Nie jest to Lexus, wiadomo konstrukcyjnie to mieszanka Golfa III i IV, no i Passata (do 97 roku), jeżdżę zasadniczo jako kierowca, więc miejsca wystarcza (żona z tyłu wypracowała swoją technikę zmieszczenia nóg. Plastiki trochę gorsze niż VW, bardziej miękkie, łatwiej o zarysowania, gorzej spasowane. Lakier też bardziej "miękki", ale to pewnie ekologia i era lakierów wodorozcieńczalnych. Dużo innych rzeczy ale z góry zakładałem, że nie kupię Passata (cena), bo nie lubię spać w aucie. żeby go pilnować :lol: Samochód z silnikiem 1,8 T trafił mi się trochę przypadkiem (jestem 2 właścicielem) ale teraz nie chciałbym mieć słabszej benzyny (TDI nie ma uzasadnienia -różnica ceny zakupu-ze względu na małe przebiegi).
Inna sprawa, że poza zespołem napędowym bracia Czesi konstrukcyjnie w wielu miejscach poszli na skróty zamiast stosować to, co działało w VW dobrze i od lat (np mechanizm wycieraczki przedniej, folie na wewnętrznych powierzchniach drzwi - to aż z Golfa II ! itp.). No ale jak zwykle: co i za ile....Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Za miekki lakier ,odpryskow tyle mam na occie ze w starym aucie tego po 10 latach nie byloByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Panowie- nawet w mesiu czy w full wypas bejcy znajdzie się feler, do którego można się przyczepić. Ja uważam, że za te pieniądze ( a kupowałem salonówkę) otrzymujemy bardzo dobry samochód. Dla mnie jest ważne, że do 100 kkm jest bezawaryjna. Że lampki z tyłu nie ma? - no cóż mówi się trudno i kocha się dalej. Że lakier za miękki - a pokażcie mi auto, które po sposobie naprawy nawierzchni stosowanym przez naszych milusińskich drogowców- wysypiemy trochę zwirku i podlejemy lepikiem a resztę samochody ubiją- nie będzie miało stłuczonej od kamyczków maski? Kumpel ma sienę w kolorze bordowym, ale jak patyrzę na jego maskę, to sobie myślę, że włosi nowy kolor lakieru wymyślili- biało- bordowy.
Octavka jest naprawdę dobrym samochodem. Jeżdżę już dwa lata tym samochodem, i wiem na 1000% , że nastepna będzie OII. I tylko TDI. żadne tam benzyniaki. TDI rules.!!Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
1. Być może was zaskoczę, ale mnie akurat wkurza sposób zmiany świateł z "krótkich" na "długie". To pchanie dźwigni to nieco chory pomysł. Rowiązanie jak e starego Forda Sierry. Powinno się zmieniać tak, jak przy błyskaniu światłami: do siebie. Dla mnie to dużo wygodniejsze, a dźwignia jest dalej w tej samej odległości od kierownicy.
2. Niestety nie mam regulacji wygięcia lędźwiowego i przyznam, że mój kręgosłup to czuje. Dobrze, że chociaż siedzenia są twarde, nie tak jak w megance. Tam po 20 minutach jazdy (pomimo max. uwypuklenia wygięcia lędźwiowego) wierciłem się jakbym miał owsiki... Nie pomogły nawet pokrowce na fotele ze specjalnym zgrubieniem. Masakra!
3. To co u innych - grubość kierownicy (rachityczna) i nieprzyjemny plastik, oraz kształt i plastik dźwigni zmiany biegów. Żona powiedziała, że ten kształt to z czymś jej się kojarzy :lol: Na kierownicę założyłem obwolutę ze zszywanej skóry, jest lepiej w dotyku, lecz kierownica dalej mogłaby być jeszcze grubsza. Po prostu tak lubię.
4. Chore i nielogiczne skalowanie prędkościomierza (co 20 a potem co 30 km/h). Nie wiem kto wpadł na taki pomysł :evil: Poza tym zegarki aż proszą się o metalowe ringi... Ale to na wiosnę jak będzie ciepło. Może ktoś z Waw-ki, kto juz zakładał mi pomoże, bo sam nie chciałbym czegoś skiepścić.
5. Trzymanie boczne foteli. Mogło być lepsze.
6. Mam sedana, więc doskwiera mi brak tylnej wycieraczki...
7. Niski przód, więc trzeba bardzo uważać na krawężniki i wyboje (może kiedyś pakiet podwyższający :roll: - ciekawe jak się z tym jeździ - chętnie poczytam o waszych doświadczeniach).
8. Chora cena firmowego podłokietnika. Rzecz fajna, ale nie a tę cenę. A "prywaciarskiemu" muszę się najpierw dobrze przyjrzeć.
9. Tapicerka boczków drzwi szybko traci "świeżość", zwłaszcza tam, gdzie opieram się łokciem.
10. Drobne symbole panelu konsoli. W nocy trochę słabo widoczne.
Pomyślicie pewnie, ale ciołek, narzeka na takie drobiazgi, mógł kupić inny samochód. Od razu odpowiem: kupiłem ten, bo ma więcej zalet niż wad. A rozważałem różne warianty. Lista rzeczy z których jestem bardzo zadowolony byłaby o wiele, wiele dłuższa.Pozdrawiam, Dezet
Komentarz
-
-
Dezet, Co do punktu 1. Jezdzilem kilkoma autami i naprawde jest to bardzo dobre rozwiazanie. Szczegolnie jak sie no wiesz, zdenerwujesz, i zaczynasz mrugac dlugimi tu sobie pociagniesz puscicsz i lux. A tam na 95% wlaczysz i beda swiecic ciagle (tak maja francuzy i mi to nie odpowiada akurat).
6. Wycieraczka jest opcja, no ale nie zawsze sprzedawca powie, ze mozna takie cos dokupic.
7. Pakiet na bezdroza ma swoje plusy i tez o nim ciagle mysle, tylko chyba czekam az rozwale miske :evil: Slyszalem opinie ze troche mniej pewne zawieszenie jest wtedy, no ale trzeba wybrac albo komfort psychiczny albo super prowadzenie. Chyba po montazu amorow B6 i tulejek nie ma takiej niepewnosci.
9. Jak dla mnie to wszystko widac. Klima na AUTO tylko ustawic temp, a reszta nic nie trzeba dotykac.
Komentarz
-
-
Dezet, jeśli chodzi o podwyższenie przodu to zamontowałem swego czasu tulejki podwyższające. No i po tym przestałem walić zderzakiem w krawężniki. No i z tego powodu dalszy ciąg, czyli płyta metalowa pozostała w sferze przymiarek (już od 2 lat ). Wiadomo, ta część innowacji jest zdecydowanie droższa (co prawda nie droższa od konsekwencji rozbitej miski olejowej - tyle, że teraz jakoś w nic nią nie walę).
Bez tulejek samochód miał pozycję jakby chciał ryć nosem ziemię. Podejrzewam, że może w ciężarówkach (a mój był taką przy wyjeździe z fabryki) montowano z tyłu twardsze spężyny, albo co. Obecnie z tulejkami nadwozie jest poziomo, czyli wygląda jak dla mnie normalnie. Co prawda "ciężarów" w bagażniku nie woże .Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
lec
Nastar,
dość topornie zamykające się i otwierające drzwi
brak lampki sufitowej z tyłu
dość duży , jak dla mnie , skok pedału sprzęgła
niezbyt miał w dotyku kierownica - tu Czesi wyraźnie oszczędzili (nie
brałem pakietu skórzanego)
Cena ok 250 zł za skóre w Skodzie.
dźwignia zmainy biegów - j.w. - słaby, nieprzyjemny materiał - szarzyzna;
Zawsze mozesz zmienic. Na allegro 80-90 zł
BRAK WYCIERACZKI TYLNEJ SZYBY
Skoda tnie ceny. Tak samo jest w Octavii Sport - zapytalem ostatnio czy to tak ma cool wygladac ze zamki sa zaslepione w Octavii Sport - tunerzy tak robia to moze Skoda od razu poszla krok dalej - na to moj kolega ze Skody mowi ze to program oszczednosciowy Nie ma zamka, tylko central Pewnie tak samo bylo z Twoja wycieraczką
Witamy w klubie Octavii
Komentarz
-
Co do kiery to zauważyłem ze u mnie sie na dole wyciera.. chyba bede na gwarancji z tym walczyl..
lec, mówisz ze moge jeszcze w skodzie zalatwic sobie jakas skóre na kiere ??
dość topornie zamykające się i otwierające drzwi
Komentarz
-
Komentarz